De identiteit van je bedijf.
Je uitstraling
Het gezicht, de uitstraling en kenbaarheid van je bedrijf, daar begint het mee. Na een persoonlijke ontmoeting en een goed gesprek leren we mekaar beter kennen en zullen we het hebben over je bedrijf. Een aantal factoren zoals wie je bent of jullie zijn, wat jullie doen of produceren zullen we onder de loop nemen.
Is er al een logo of moeten we dit van scratch ontwerpen. Zijn er al bedrijfskleuren wat jullie wensen om gebruikt te worden, gaan deze kleuren goed samen met je product? Allemaal punten die aan bod zullen komen om een mooie en persoonlijke huisstijl te tot leven te brengen.
Woordlogo of Beeldlogo?
Wordt er verkozen om enkel een woordlogo te gebruiken waar we de naam van je bedrijf omzetten in een mooi lettertype dat we integreren in je nieuwe huisstijl, Merken zoal C&A, Microsoft of Becobank gebruiken enkel hun naam als gezicht van hun bedrijf.
Heel sterke merken zoals bijvoorbeeld Apple, Audi of McDonald's kunnen leven met enkel bekendheid van een grafisch logo. Voor beginnende bedrijven is dit natuurlijk niet aan de orde en wordt er dikwijls gekozen voor een naam met grafisch beeld in hun logo.
Je handelsnaam
Maak je naam niet te lang en ingewikkeld om te onthouden of uit te spreken voor je klanten. Vooral voor een domeinnaam van je website moet je erop letten dat deze aan iemand aan de telefoon bijvoorbeeld gemakkelijk kunt doorgeven, koppeltekens een underscore of andere moeilijke letters of tekens moet je dus zoveel mogelijk vermijden.
Waarom Venosites?
Venosites heeft al vele bedrijven hun look en feeling gegeven om kenbaar te worden in het straatbeeld, door banners, spandoeken, beletteringen op voertuigen te ontwerpen in één en dezelfde huisstijl.
Een huisstijl dient om je identiteit te versterken en een eerste goede indruk te geven naar je klanten toe.
Blijf je huisstijl evalueren en pas hem aan indien nodig, wij helpen je steeds om deze up tot date te houden.